Zasady funkcjonowania
1. Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej S.A. w Bielsku Podlaskim wykonuje swoją działalność w oparciu o:
- Ustawę z dnia 15 września 2000 r. Kodeks spółek handlowych (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 505);
- Ustawę z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 755, 730);
- Ustawę z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 712);
- Statut Spółki;
- Koncesje na wytwarzanie, przesyłanie i dystrybucję energii cieplnej;
- Inne akty prawne powszechnie obowiązujące.
2. Organem uprawnionym do reprezentacji Spółki jest jednoosobowy Zarząd. Sposób reprezentacji podmiotu:
- Prezes Zarządu samodzielnie
- lub 2 Prokurentów.
3. Osoby upoważnione do kontaktów z klientami:
- Jakub Gałka - Prezes Zarządu
- Artur Brunkalla - Dyrektor Techniczny, Prokurent
- Anna Dorota Łapińska - Główny Księgowy, Prokurent,
- Marek Bowtruczuk - Kierownik Działu Ciepła Systemowego,
- Irena Minkiewicz - Kierownik Działu Inwestycji i Środowiska,
4. Sposób przyjmowania i załatwiania spraw
Każdą sprawę z zakresu działania Spółki, którą zainteresowany jest obywatel można zgłosić na piśmie lub ustnie do Prezesa Zarządu, a w przypadku jego nieobecności w sekretariacie.
Prezes Zarządu podejmie decyzję bezpośrednio lub określi sposób załatwienia sprawy, wyznaczy pracownika odpowiedzialnego za jej rozwiązanie oraz określi ostateczny termin załatwienia. O sposobie załatwienia sprawy zainteresowany zostanie powiadomiony w ciągu 14 dni.
5. Rejestry, ewidencje, archiwa
MPEC S.A. w Bielsku Podlaskim prowadzi rejestry i ewidencje wynikające z ustaw o:
- rachunkowości;
- podatku od towarów i usług;
- podatku dochodowym od osób prawnych;
- podatku dochodowym od osób fizycznych;
- systemie ubezpieczeń społecznych
- kartoteki płacowe
- ewidencję pracowników
- korespondencji przychodzącej i wychodzącej
- archiwum zakładowe akt własnych Spółki.
6. Udostępnianie informacji
Udostępnianie informacji z rejestrów, ewidencji i archiwum oraz informacji, które nie zostały udostępnione w Biuletynie następuje na wniosek osoby zainteresowanej.
Udostępnianie informacji na wniosek następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku z następującym zastrzeżeniem. Jeżeli informacja nie może być udostępniona w terminie 14 dni od złożenia wniosku, Spółka powiadamia w tym terminie o powodach opóźnienia oraz o terminie udostępnienia informacji, jednakże nie dłuższym niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
Udostępnienie informacji z rejestrów, ewidencji i archiwum podlega ograniczeniom wynikającym z przepisów o ochronie danych osobowych, tajemnicy państwowej i służbowej oraz handlowej.
Informacje o przeprowadzanych i rozstrzygniętych zamówieniach sektorowych ogłaszane są na tablicy ogłoszeń w siedzibie Spółki oraz na stronie podmiotu: Przetargi MPEC SA