Zasady funkcjonowania

1. Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej S.A. w Bielsku Podlaskim wykonuje swoją działalność w oparciu o:

  • Ustawę z dnia 15 września 2000 r. Kodeks spółek handlowych (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 505);
  • Ustawę z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 755, 730);
  • Ustawę z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 712);
  • Statut Spółki;
  • Koncesje na wytwarzanie, przesyłanie i dystrybucję energii cieplnej;
  • Inne akty prawne powszechnie obowiązujące.

2. Organem uprawnionym do reprezentacji Spółki jest jednoosobowy Zarząd. Sposób reprezentacji podmiotu:

  • Prezes Zarządu samodzielnie
  • lub 2 Prokurentów.

3. Osoby upoważnione do kontaktów z klientami:

  • Jerzy Krassowski - Prezes Zarządu
  • Anna Dorota Łapińska - Główny Księgowy, Prokurent,
  • Eugeniusz Śliwka - Kierownik Działu Ciepła Systemowego,
  • Irena Minkiewicz - Kierownik Działu Inwestycji i Środowiska, Prokurent,
  • Monika Jurczuk - Prokurent.

4. Sposób przyjmowania i załatwiania spraw

Każdą sprawę z zakresu działania Spółki, którą zainteresowany jest obywatel można zgłosić na piśmie lub ustnie do Prezesa Zarządu, a w przypadku jego nieobecności w sekretariacie.
Prezes Zarządu podejmie decyzję bezpośrednio lub określi sposób załatwienia sprawy, wyznaczy pracownika odpowiedzialnego za jej rozwiązanie oraz określi ostateczny termin załatwienia. O sposobie załatwienia sprawy zainteresowany zostanie powiadomiony w ciągu 14 dni.

5. Rejestry, ewidencje, archiwa

MPEC S.A. w Bielsku Podlaskim prowadzi rejestry i ewidencje wynikające z ustaw o:

  • rachunkowości;
  • podatku od towarów i usług;
  • podatku dochodowym od osób prawnych;
  • podatku dochodowym od osób fizycznych;
  • systemie ubezpieczeń społecznych
    • kartoteki płacowe
    • ewidencję pracowników
    oraz ewidencję
  • korespondencji przychodzącej i wychodzącej
  • archiwum zakładowe akt własnych Spółki.

6. Udostępnianie informacji

Udostępnianie informacji z rejestrów, ewidencji i archiwum oraz informacji, które nie zostały udostępnione w Biuletynie następuje na wniosek osoby zainteresowanej.

Udostępnianie informacji na wniosek następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku z następującym zastrzeżeniem. Jeżeli informacja nie może być udostępniona w terminie 14 dni od złożenia wniosku, Spółka powiadamia w tym terminie o powodach opóźnienia oraz o terminie udostępnienia informacji, jednakże nie dłuższym niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.

Udostępnienie informacji z rejestrów, ewidencji i archiwum podlega ograniczeniom wynikającym z przepisów o ochronie danych osobowych, tajemnicy państwowej i służbowej oraz handlowej.

Informacje o przeprowadzanych i rozstrzygniętych zamówieniach sektorowych ogłaszane są na tablicy ogłoszeń w siedzibie Spółki oraz na stronie podmiotu: Przetargi MPEC SA

Zasady funkcjonowania (PDF, 64KB)

Data wytworzenia: 20 marca 2015
Wytworzył:

Data publikacji: 22 marca 2015
Autor publikacji: Helena Lipińska

Data modyfikacji: 8 lipca 2022
Autor ostatniej modyfikacji: administrator